Luc De Tollenaere: Samen naar de top

Een stevige sportieve uitdaging in het kader van Kom op tegen Kanker bezorgde een grote groep collega’s van Automotion een intense succeservaring en bracht hen dichter bij elkaar. Directeur Luc De Tollenaere merkt ook dat het effect helpt om een stevig groei- en veranderproces te verwerken, zo blijkt uit zijn getuigenis in het decembernummer van Ondernemen.

Themagroep: organisaties in verandering

Duik met ons in de dynamiek van (interne) verandering tijdens deze ETION-themagroep. In een wereld die voortdurend evolueert, is het omarmen van verandering een cruciale vaardigheid voor organisaties die willen bijblijven. In deze themagroep staat de uitdaging centraal om medewerkers mee te nemen in een cultuur van voortdurende aanpassing.

Workshop: een sterke bedrijfscultuur ontwikkelen - meten en sturen op waarden

Gaat je bedrijf door een fusie, acquisitie of transformatie? Of is een cultuurheroriëntatie nodig ter ondersteuning van je bedrijfsstrategie en zoek je hoe je dit kan aanpakken?

Een sterke bedrijfscultuur is één van de meest bepalende factoren voor een succesvolle organisatie. De bedrijfswaarden vormen hierbij zowel de lijm als het kompas.

Fredo De Smet: juiste taal vinden om te veranderen

“We kunnen de noodzakelijke veranderingen in de maatschappij alleen op gang brengen door een boodschap te brengen die de mensen niet afschrikt. Het mag geen anti-verhaal worden, want de nood is hoog. We moeten nu actie ondernemen om op de lange termijn veranderingen te realiseren”, zegt Fredo De Smet in Ondernemen.

Masterclass Politieke Disruptie

Tijdens de masterclass delen we onze expertise om je te helpen de complexe wereld van politieke en geopolitieke risico's beter te begrijpen en effectieve maatregelen te nemen.

Weerbare organisaties in onzekere tijden

Ieder jaar zijn ondernemers bezig met budget- en kostenbepalingen. Ze gaan daarin na hoeveel omzet ze zullen halen en maken kostenprognoses in de daaropvolgende periodes. Maar, ieder jaar gooide er wel iets of iemand roet in het eten. Hans Diels vertelt in deze video hoe je je organisatie weerbaar maakt in onzekere tijden.

Themagroep: De wendbare organisatie

De wereld rondom ons verandert met een rotvaart. Wie nog wil kunnen bijbenen, moet wendbaar worden. Bewust kiezen voor verandering. Fundamentele onzekerheid aanvaarden en complexiteit omarmen.

In ETION’s themagroep De wendbare organisatie ga je aan de slag met methodes en modellen uit de IT-wereld. Een persoonlijk groeitraject om agile principes in jouw organisatie of team te brengen.

Gamechangers

Kevin van de Merlen (Solar Gin), Caroline Vercauteren (CEO BonMush) en Pieterjan Verhaeghen (co-founder & CEO Bolt) zijn drie jonge wolven die tegen de stroom in durven zwemmen. Idealisten met een plan, die het opnemen tegen grote gevestigde waarden. Klaar om met hun innovaties de wereld te veroveren. Gedreven door ideeën, met de transformatieve kracht om de economie van morgen vorm te geven.

Wat is mensgerichte digitalisering?

In deze video heeft Jochanan Eynikel het over 'mensgericht digitaliseren'. Dat zijn acties die een organisatie onderneemt om dat veranderproces zo menselijk mogelijk te maken.

Duurzame digitale bedrijfsmodellen

Digitalisering is niet louter een hoera-verhaal. Ze maakt ook veel kapot. Bedrijfsmodellen verdampen, soms hele sectoren tegelijk. Gelukkig zijn we ondertussen een paar decennia verder. De ervaring leert dat het vermengen van producten met diensten een van de succesvolste strategieën is om de digitale revolutie niet alleen te overleven, maar er ook een opportuniteit van te maken.

Tegelijk is ‘verdiensting’ ook duurzamer. Diensten zijn immers immaterieel. In plaats van alleen maar méér te produceren, doet men meer met wat er al is.