Gaat je bedrijf door een fusie, acquisitie of transformatie? Of is een cultuurheroriëntatie nodig ter ondersteuning van je bedrijfsstrategie en zoek je hoe je dit kan aanpakken?
Een sterke bedrijfscultuur is één van de meest bepalende factoren voor een succesvolle organisatie. De bedrijfswaarden vormen hierbij zowel de lijm als het kompas.
Investeren in een positieve en passende bedrijfscultuur loont. Het bepaalt in grote mate hoe wendbaar, weerbaar, ondernemend en innovatief een organisatie is. Het vormt bovendien een aantrekkingspool voor talent en staat garant voor een positieve merkreputatie waardoor je de juiste klanten aantrekt.
Maar hoe zorg je ervoor dat bedrijfswaarden meer zijn dan containerbegrippen die vermeld staan op de website of in de bedrijfslobby?
Tijdens deze tweedaagse workshop werk je met eigen cases rond culturele veranderwensen. Je krijgt een universeel cultuurcanvas aangereikt en ontwerpt jouw eigen scorebord met Leading Behaviour Indicators die je toelaten een sterke bedrijfscultuur op te bouwen.
Wat komt er zeker ook aan bod:
- Bouwstenen voor een krachtige en aansluitende bedrijfscultuur.
- Systemische mechanismen die bij gedragsverandering komen kijken.
- Culturele veranderwens in kaart brengen op afdeling- of organisatieniveau.
- Cultuurprioriteiten bepalen ter ondersteuning van de bedrijfsstrategie.
- Waardenkompas als keuze-instrument bij waardendilemma’s.
- 6 versnellers voor waardengedreven ondernemen.
- Nieuwe gewoontes en gedrag integreren in het bedrijfs-DNA.
- Reflectie van jouw mindset en gedrag als leider/change agent in cultuurtraject.
- Cultuurinterventies bepalen, uitrollen en voorwaarden tot succes.
- Gestructureerde dialoog rond cultuur heroriëntatie- en interventies op gang brengen en connecteren op alle niveaus van een organisatie.
Doelgroep
Deze workshop richt zich tot bedrijfsleiders, leidinggevenden, beleidsmakers, ondernemers en hr-managers die een krachtige en authentieke bedrijfscultuur willen ontwikkelen en cultiveren.