Zomerfeest met Pascale Platel (Moorslede)

Niets zo kwetsbaar als een meisje met dromen. En Pascale had er veel. Ze werd danseres, model, actrice, auteur en theatermaker.

Door haar creaties loopt één rode draad: het genot om te vertellen. Met hart en ziel gooit ze alles in de strijd. Elegant en stoer, dartel en rebels. Met publiek voelt ze zich als een vis in het water.

In de wereld van Pascale Platel is er geen plaats voor pastel. Haar creativiteit is zo kleurrijk dat binnen de lijntjes blijven onmogelijk is.

Zomerfeest met Pascale Platel (Drongen)

Niets zo kwetsbaar als een meisje met dromen. En Pascale had er veel. Ze werd danseres, model, actrice, auteur en theatermaker.

Door haar creaties loopt één rode draad: het genot om te vertellen. Met hart en ziel gooit ze alles in de strijd. Elegant en stoer, dartel en rebels. Met publiek voelt ze zich als een vis in het water.

In de wereld van Pascale Platel is er geen plaats voor pastel. Haar creativiteit is zo kleurrijk dat binnen de lijntjes blijven onmogelijk is.

Het recht op connectie

Een van de onderdelen van de recente arbeidsdeal is het recht op ‘deconnectie’. Dat houdt in dat — mits het afsluiten van een cao — werknemers in bedrijven van minstens twintig werknemers het recht hebben om buiten de werkuren niet te moeten antwoorden op mailtjes of telefoons. Een overdaad aan digitale connectie kan in sommige gevallen leiden tot burn-outs. Of een uniforme verplichte afspraak daarvoor de beste maatregel is, is twijfelachtig. Bovendien is het omgekeerde ook waar: te weinig connectie schaadt evengoed de mentale gezondheid van werknemers.

De Wachter & Devisch: dubbel dwars

Psychiater Dirk De Wachter en filosoof Ignaas Devisch freewheelen over wat écht betekenis heeft. Twee dwarse denkers die onze diepste drijfveren in vraag durven stellen. Ook al betekent dat ze daarmee soms tegen de stroom in roeien.

Hoe vrij is de keuze voor een vaccin?

De pandemie en de piramide

Geluk in tijden van corona

De instagram-organisatie

Verhoog het geluk van uw werknemers

Mieke Ruys: Hoe zorg je voor tevreden medewerkers?