Lefgozers: Wouter Noterman
‘If you change nothing, nothing will change’. Dat staat sinds kort geborduurd in alle broeken die worden ontworpen, geproduceerd en verkocht door Atelier Noterman. Het typeert helemaal de visie van CEO Wouter Noterman.
Z-Extra: Geert Janssens over onze concurrentiekracht
De Europese concurrentiekracht staat onder druk. Welk beleid is nodig om de positie van onze bedrijven te verbeteren? Francesca Vanthielen vraagt het aan hoofdeconoom Geert Janssens.
Leuven 2030: een stad redt het klimaat
Achter de schermen bij Brussels Airport Company
Brussels Airport is één van de belangrijkste luchthavens van Europa. In 2023 verwelkomde de luchthaven 22,2 miljoen passagiers en werd er 701.000 ton vracht vervoerd. Sinds de aanslagen in 2016 werden de veiligheidsprocedures er erg aangescherpt.
Pieter Loose: impact creëren met zuiver water als exportproduct
Ekopak verkoopt en verhuurt installaties om water te zuiveren en te hergebruiken. Om duurzamer te werken, lanceerde het waterzuiveringsbedrijf Water-as-a-Service (WaaS) en ontzorgt het de klanten. Later dit jaar verhuizen de medewerkers naar Deinze. “We doen wat we prediken door het nieuwe hoofdkantoor en de productiesite af te koppelen van het drinkwaternet”, zegt Pieter Loose, CEO van Ekopak.
Workshop CSRD (Waregem)
Ben je klaar om te rapporteren over het duurzaamheidsbeleid van je organisatie? Met de komst van de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) moeten bedrijven niet alleen hun financiële resultaten op tafel leggen maar ook aangeven hoe ze hun duurzaamheidsdoelen zullen bereiken. Het is niet genoeg om in dat verband enkele vage intenties over een langere termijn neer te pennen. Ondernemingen zullen moeten aangeven welke concrete acties ze nu al nemen en nog verder zullen uitrollen.
Achter de schermen: bedrijfstoer in de Kempen
Deze reeks unieke bedrijfsbezoeken biedt een exclusieve blik achter de schermen van enkele van de meest innovatieve en toekomstgerichte bedrijven in de regio. Ontdek hoe duurzaamheid, innovatie en strategische groei centraal staan bij deze bedrijven. En laat je inspireren door hun verhalen en ambities.
Achter de schermen bij Flamingo Pet Products - innovatie in logistiek
Flamingo Pet Products is een internationale groothandel, gespecialiseerd in benodigdheden voor huisdieren. Ze bieden een breed assortiment aan van accessoires en snacks voor voornamelijk kleine huisdieren. Hun missie is om de band tussen dier en eigenaar te versterken door hoogwaardige producten aan te bieden. De klanten van Flamingo Pet Products zijn dierenspeciaalzaken, tuincentra, doe-het-zelfzaken etc.
Achter de schermen bij Skilpod – toekomstgericht en innovatief bouwen en wonen
Skilpod is een jong bouwbedrijf dat zich richt op de bouw van modulaire woningen die snel en efficiënt kunnen worden opgebouwd. Skilpod maakt gebruik van innovatieve bouwmethoden en hoogwaardige materialen om comfortabele en milieuvriendelijke woningen te bouwen met oog voor ieders budget.
Het bedrijf schreef een opmerkelijk groeiverhaal door o.m. de inbreng van investeerders als Vanroey, Futech en het Welvaartsfonds.
Achter de schermen bij Nike - duurzaamheid en innovatie centraal
Nike, opgericht in 1964, is al sinds 1989 de grootste leverancier van sportartikelen ter wereld. Het WHQ is gelegen in de Amerikaanse staat Oregon. Maar dankzij de uitstekende ligging van België, middenin de ‘blue banana’ van de logistieke sector, is Nike ook sterk aanwezig in ons land.
Paginering
- Pagina 1
- Volgende pagina