cover boek 'Het onzekerheidsvoordeel' van Hans Diels

ETION-boek: Het onzekerheids­voordeel

In een snel veranderende wereld werken de klassieke strategische concepten niet meer. Bedrijven moeten zich voorbereiden op verschillende alternatieve toekomsten. Eén optimale strategie is een illusie.

Het zijn de bedrijven die de onzekerheid omarmen, de horizon scannen voor opkomende trends en strategische opties uittesten in verschillende scenario’s die er competitief beter voor komen te staan dan hun concurrenten die in de illusie van zekerheid blijven leven.

Het onzekerheidsvoordeel schetst een helder kader voor bedrijfsleiders en changemakers die willen bouwen aan een toekomststrategie in een wereld vol onzekerheid. Het toont hoe je aan de hand van scenariodenken onzekerheden kunt omzetten in opportuniteiten.

Het boek werd gelanceerd op 7 maart in Technopolis. Het is verkrijgbaar in de boekhandel, ETION-leden vinden rond 17 maart een exemplaar in hun brievenbus.

Diels, Hans (2022), Het onzekerheidsvoordeel. Strategie tussen feiten en verbeelding, Leuven: LannooCampus, 160 blz., ISBN: 9789401482578. Prijs: 16,99 euro.