Nieuw: Activiteitenverslag 2017

Wat stond het voorbije jaar bij ETION op de agenda? In het ‘Activiteitenverslag 2017’ vind je een overzicht van de belangrijkste activiteiten, publicaties en hoogtepunten van onze werking.

In 2017 werd van voorzitter gewisseld. Tijdens het ETION Forum ‘iedereen robot?’ op 11 september gaf Herman Van de Velde de voorzittershamer door aan Dirk Vandeputte, gedelegeerd bestuurder/CEO Vandeputte Safety International.

Aanbod

Opnieuw werd flink wat energie gestoken in het uitbreiden en ontwikkelen van onze werking. Enkele nieuwe formats en projecten werden opgestart: Transformation Tour, Running Mate, Kick-off Jongeren, Speakers Corner West-Vlaanderen, FIKA…

Op 2 mei organiseerden we een nieuwe-ledenactiviteit. Herman Van de Velde lichtte in zijn bedrijf het ‘peer-verhaal’ toe (waarom ben ik lid?). Ook introduceerden we ETION Lite, een aangepast lidmaatschap voor jonge starters. Via ETION’s Finest plaatsen we een ETION-lid in de kijker in onze digitale nieuwsbrief.

We trokken op belevingstrip naar Londen om stil te staan bij de gevolgen van brexit, en naar Mondragon om kennis te maken met de grootste coöperatieve onderneming van de wereld. We gingen een dag naar Nederland om meer te leren over e-commerce en nieuwe logistiek. Hoogtepunt van onze reisgroepen was de belevingsreis naar Zuid-Afrika.

Denktank

Om het expertisedomein en de draagkracht van onze denktank te verruimen, werd een expertenpool opgericht. Naast het kernteam van de denktank — hoofdeconoom Geert Janssens en businessfilosoof Jochanan Eynikel — bestaat deze pool enerzijds uit enkele interne mensen (Serge Huyghe en Hans Diels) en anderzijds uit enkele externe experten (Rogier De Langhe, Rik De Wulf, Hans Verboven en Philip Verhaeghe).

Sociale Media

Nieuw was ook de lancering van korte videoblogs van onze denktank via het eigen ETION-kanaal op HRDtv. Bovendien investeerden we in korte video’s op Facebook en reportages in Z-Ondernemen op het ETION-YouTube-kanaal die verslag uitbrengen en de sfeer weergeven op onze events.

We staken een tandje bij op het vlak van sociale media via een proactief en gecoördineerd beheer van onze sociale-mediakanalen. We bemerken hieromtrent al de eerste resultaten: onze community op elk kanaal is in volle groei en de naamsbekendheid neemt duidelijk toe.