Vlajo Challenge wint MetLife Award

Auteur: 
Serge Huyghe

Vlajo Challenge ontving zopas de MetLife Foundation Entrepreneurial Award. Deze award onderscheidt elk jaar programma’s die jongeren voorbereiden op het bedrijfsleven in een globaliserende wereld. Aan de MetLife Award is een geldprijs van $25.000 verbonden.

Educatief spel

Vlajo Challenge is een online educatief spel waarbij ondernemende vaardigheden worden verworven. De leerlingen worden baas van hun eigen virtuele winkelketen. Elke speler opent een winkel(s), koopt voorraad aan, bepaalt de verkoopprijzen, neemt personeel in dienst, voert reclame, ...

Profiel

Na elke speelronde kennen ze hun score in de marktplaats ten opzichte van hun concurrenten, namelijk hun klasgenoten. Na 18 ronden krijgt elke speler een persoonlijk competentieprofiel met feedback over zijn/haar effectiviteit, flexibiliteit, leiderschap, ambitie, creativiteit, drive, …

Award

Voor de campagne 2011 van de MetLife Award werden wereldwijd 74 inzendingen geregistreerd. Vlajo Challenge werd door de jury weerhouden omwille van het origineel en innovatief karakter: “een nieuwe generatie ‘serious games’ doet zijn intrede”. Bovendien kan het concept toegepast worden over heel de wereld. Drie jaar van ontwikkeling gingen hieraan vooraf.

VKW feliciteert Vlajo met deze onderscheiding.

Lees meer over Vlajo Challenge op de website van Vlajo.