Consumenten, aandeelhouders en medewerkers verwachten vandaag méér van bedrijven dan een gezonde jaarrekening. Duurzame producten, maatschappelijk engagement, aangenaam en zinvol werk...
In de Purpose Table maak je kennis met organisaties, projecten en personen die gaan voor verandering. Ambitieuzer dan enkel omzet, met een doel voorbij de winst. Groei, niet in percenten, maar door échte, tastbare waardecreatie. Zoals de wereld een stukje mooier, duurzamer of eerlijker maken.
Samen met een kleine groep peers ontdek je vier waardengedreven ondernemers die morele ambitie tonen, of zichzelf ten dienste stellen van een hoger doel. Wat zijn hun diepere drijfveren? Hoe pakken zij het aan? Welke succesfactoren en hinderpalen komen ze tegen op hun pad?
In deze Purpose table maak je kennis met
-
Dimitri Barbe (make sense) - do. 16/03
Met sterke communicatie de maatschappij verduurzamen, dat is Dimitri’s doel als bezieler van make sense. Fuck Living on Mars is hun lijfspreuk. Om eerst onze planeet op een goeie, coole, integere manier te organiseren.
-
Thomas Van Craen (Triodos Bank) - di. 23/05
Triodos Bank, ‘s werelds eerste ethische bank, gelooft rotsvast dat je met geld de wereld kan verbeteren. Ten goede! Ze financieren verandering door hun geld in te zetten voor een positief en blijvend effect op het milieu en de maatschappij.
-
Benny Corvers (Prepared Mind) – do 28/9
Benny begeleidt met Prepared Mind organisaties in complexe transformaties. Ze noemen zichzelf organisatiearchitecten, systeemdenkers en wereldverbeteraars. Hun specialiteit: complexiteit verminderen en wendbaarheid vergroten om bedrijven resoluut toekomstbestendig te maken.
-
Katrien Rycken (Leuven2030) - do. 16/11
Het 'Leuven 2030'-team zet zijn schouders onder een stad met minder uitstoot en meer toekomst. Katrien overziet een platform dat de krachten bundelt op weg naar een klimaatneutraal Leuven.
Elke spreker licht zijn/haar thema toe, nadien koppelen we terug naar jouw context. Aan de hand van concrete vragen gaan we voor een diepe uitwisseling van ideeën, ervaringen en bedenkingen. Inspiratie om de krachten aanwezig in de groep te versterken. Op zoek naar inzichten rond waarde(n)gedreven ondernemen die je terug kan meenemen naar jouw organisatie.