blauwe en rode schaakstukken op Amerikaanse vlag als symbool van Democraten versus Republikeinen

De presidentsverkiezingen in de VS: the morning after

Benieuwd wat de uitslag van de Amerikaanse verkiezingen ons brengt? Schrijf je dan in voor onze digitale morning after.

De presidentsverkiezingen in de VS: the morning after

Info

Een tweede ambtstermijn voor Trump? Of wordt Kamala Harris de eerste vrouwelijke president van de VS? Dat is de inzet van de Amerikaanse presidentsverkiezingen op 5 november.

De ochtend nadien overloopt Geert Janssens, hoofdeconoom ETION,  de resultaten.  We kijken samen naar naar de mogelijke beleidsconsequenties. Wat wordt de impact op de handelsrelaties met de EU? Komt de huidige (lichte) detente tussen de VS en China onder druk te staan? Wat is de impact op de klimaattransitie van de VS? En wat met de oorlog in Oekraïne? 

Reinout Van Zandycke specialiseerde zich de afgelopen 10 jaar in gedragswetenschappen. Hij combineert psychologische principes met nieuwe marketingtechnieken. Naast zijn expertise rond overtuiging en nudging, is hij ook een veelgevraagde gastspreker over politieke marketing. 

Naar aanloop van deze Amerikaanse verkiezingen trok hij opnieuw naar de VS om de verkiezingen vanop de eerste rij te volgen. Hij ging er in gesprek met verschillende campagneteams en andere experts in politieke communicatie. Zijn inzichten deelt hij in ons webinar, waarin hij onder andere terugblikt op de uitslag van de verkiezingen en de manier van campagne voeren.

 

Programma
08:00 uur start webinar met Geert Janssens en Reinout Van Zandycke
09:30 uur einde webinar
Waar
digitaal
Wanneer
-
Praktisch
Prijs
€ 60 (excl. btw)
Kosteloos annuleren
4 werkdagen
Spreker(s)

Geert Janssens

hoofdeconoom - expert participatief ondernemen
ETION

Geert Janssens (1968) publiceert rond macro-economische onderwerpen en bedrijfseconomische vraagstukken. Hij is een kritisch denker over o.a. digitalisering en duurzaamheid. Als expert en pleitbezorger van participatief ondernemen helpt hij ondernemingen op weg naar hedendaagse businessmodellen gebaseerd op gedeeld leiderschap. Daarnaast is hij bestuurder in de non-profit. Hij is auteur van de boeken Waardevol werkloos, De muizenval, De bewuste belegger en Iedereen eigenaar.

Reinout Van Zandycke

founder
Exposure

Reinout Van Zandycke specialiseerde zich de afgelopen 10 jaar in gedragswetenschappen. Hij combineert psychologische principes met nieuwe marketingtechnieken. Naast zijn expertise rond overtuiging en nudging, is hij ook een veelgevraagde gastspreker over politieke marketing. Hij is ook auteur van drie boeken: ‘Nudging en Overtuigen’, ‘Het Nieuwe Campagne Voeren’ en ‘Lokale Verkiezingen Winnen Zonder Opkomstplicht’