Teams gevormd rond klanten

Auteur: 
Jo Cobbaut

Bij Wijs vertrekt intrapreneurship vanuit de specifieke klantenaanpak. CEO Bart De Waele ondersteunt de zelfsturende klantenteams op elk domein.

Dirk Sabbe en Bart De Waele richtten tien jaar geleden Wijs op. Wat op een zolderkamer ontstond als een bouwer van websites voor kmo’s is vandaag een bedrijf van 70 FTE, dat specialiseert in digitale communicatie en werkt voor klanten als KBC, AXA en Rock Werchter.

Geen silo's

Intrapreneurship vertrekt er vanuit de specifieke klantenaanpak, getuigt CEO Bart De Waele: “We werken met multidisciplinaire klantenteams. Rond elke klant schaart zich een team van tien medewerkers. Daar zitten strategen, informatiearchitecten, designers, developers en online marketeers bij.”

“We maken dus geen silo’s of hoekjes apart. We zetten ook die klantenteams fysiek samen. Dat is niet alleen een voor de klant goede oplossing, maar uit zo’n team — dat bovendien zelfsturend is — komt veel kwaliteit en creativiteit.”